11.Sınıf öğrencilerimizle Rahmi Koç Müzesi‘ne gittik

Orada, kocaman tekerlekli eski bisiklet, 60 ve 70’lerden kalma tarihi araba, hatta Harry Potter filminde kullanılmış arabayı da gördük. Çocukluğumdan kalma oyuncaklar da vardı. Öğrenciler Osmanlı döneminde  yaşamış ünlü Mimar Sinan’ın simetri ve astronomi sayesinde nasıl köprüler ve camileri inşa ettiğini öğreten bir atölyeye katıldılar. Leonardo da Vinci’nin metoduyla bir köprünün inşasını da gördüler. Mutluluk ve nostaljiyle ayrıldık.
Mukaddes Yılmaz / Matematik Öğretmeni
11.  sınıflarla  gittiğimiz  Rahmi  Koç  Müzesi’nde  geometri  konusu  sanat tarihiyle harmanlanarak  anlatıldı  öğrencilere.  Çocuklar,  kendilerinin  de  deney  yaparak  gördüğü sonuçları  çok iyi özümsedi.  Müzede  öğrencilerimizle ilgilenen rehber, “ Öğrencilerinizin  bileği ve  kültür  seviyesi  çok iyi,  diğer  etkinliklere  de  bekleriz  sizleri.”  diyerek  uğurladı  bizi.
Suna Doğanay / Edebiyat Öğretmeni
Hani insan bir objeyle kendini mazide bulur ya Rahmi Koç Müzesi  de aldı beni maziye taşıdı. 1800’llerden  20’lere 70’lere şapkaları seyrederken bir İngiliz  ya da Fransız film setinde hissettim kendimi. Şapkalar uzaktı belki bize; ama model evlerin içindeki yaşanmışlık, buram buram çocukluğum kokuyordu, biraz da babaannemin şefkati, dostluğu. Bisikletler, arabalar, bebek arabaları, yüzler, silüetler ve daha sayamadığımız bir dolu tarihi obje. Ve matematik atölyemizde gördük ki matematik ve tarih iç içe. Öğrencilerimiz dikkatle izledi, tarihin mimari babası Sinan’ın matematik dehasını ve Leonardo’nun yaratıcılığını bir köprü makatinde.
Güzel bir gündü; etkili faydalı anlamlı…
Tuba Cesur / Tarih Öğretmeni