Kurtuluş Yolunda Atatürk

Denis Donikyan – Lise 3 C

16-21 Mayıs tarihleri arasında 10. ve 11. sınıflardan oluşan ufak grubumuz hocalarımız eşliğinde ”Kurtuluş Yolunda Atatürk” temalı gezi için yola koyuldu. İstanbul’dan Kayseri’ye uçuşumuzla başlayan gezi sırasında Kapadokya, Sivas, Amasya, Ordu, Trabzon, Rize ve Erzurum gibi Türkiye’nin farklı şehirlerini, dolayısıyla farklı kültürlerini yakından tanıma olanağı yakaladık. Farklı duraklar beraberinde farklı izlenimler, farklı anılar getirdi: Kayseri’nin simgesi haline gelmiş Erciyes Dağı’nı seyre daldık, Sivas’ın özellikle Kurtuluş mücadelesi boyunca başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm Türk milleti için olan önemini hissettik, Amasya’nın şehir ve doğanın iç içe geçişiyle oluşturduğu manzaralarını hayranlıkla izledik, Ordu’da özellikle şehir merkezinde alışık olmadığımız bir ulaşım aracı olan teleferikle Boztepe’ye çıkıp şehri kuş bakışı izleyerek büyülendik, Trabzon’un tabiatı sayesinde gözlerimizi, lezzetli yemekleri sayesinde midemizi doyurduk, Rize’de kendimizi yemyeşil Ayder Yaylası’na bırakıp doğayla bütünleştik ve son olarak Erzurum’da yine Kurtuluş mücadelesi ruhunu tıpkı Sivas’ta yaşadığımız gibi tekrar yaşadık. Tüm gezi boyunca sadece yeni yerler, yeni tatlar, yeni kültürler keşfetmekle kalmayıp bir o kadar da eğlendik. Gerek şehirler arası ulaşımımızı sağlayan otobüsümüzün daimi şöförü ağabeyimizle, gerek tur rehberlerimizle, gerek öğretmenlerimizle ve tabii ki de arkadaşlarımızla bol bol gülerek her şeyin tadını doya doya çıkardık.

Özellikle belirtmemiz gereken bir detay ise Trabzon’da yaşadığımız, unutulmaz Karadeniz Gecesi’ydi. Horon, kolbastı gibi geleneksel oyunları oynamayı bilmememize rağmen tüm geceyi pistte geçirdik (Hatta gecenin sonunda hepimiz birer Trabzonluya dönüştük de diyebiliriz…) ve bitmek tükenmek bilmeyen Karadeniz enerjisiyle tüm okul stresimizi attık. Ayrıca İstanbul’dan geldiğimizi öğrenen orkestranın ve diğer misafirlerin bize karşı olan ilgi alakası da kesinlikle görülmeye değerdi.

Bize bu denli geniş bir Türkiye yelpazesini sunan, bu yelpazenin içinde adeta kendimizi kaybetmemizi sağlayan, anlata anlata bitiremediğimiz ve bitiremeyeceğimiz bu mükemmel gezinin mimarı olan başta okul idaremize, ardından Kazım Hoca’mıza ve Abdurrahim Hoca’mıza çok teşekkür ederiz.

Şimdi bu yolculuktan geriye gülümseten yaşanmışlıklar ve fotoğraflar kaldı; ama eminiz ki lise yıllarında yaşadığımız bu macera, ilerde de daima anımsayacağımız çılgın bir hatıra olarak kalacak…

GÜLCE KILIÇ 11-C

‘Kurtuluş Yolunda Atatürk’ adlı 16-21 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirdiğimiz gezi benim için çok farklı ve çok keyifli bir geziydi.Ilk rotamız olan Kayseri’ye hareket etmek üzere havaalanına gittik,çok kalabalık olmamamızın avantajıyla toplanmamız çok uzun sürmedi.Kayseri’ye vardığımızda öğle saatleriydi,fazla vakit kaybetmeden gezi boyunca seyahat edeceğimiz otobüsün gelmesini bekledik.Otobüse bindiğimizde Nevşehir’e hareket etmek üzere yola çıktık.Otobüs boyunca,herkesin yüksek enerjisi sayesinde hiç sıkılmadan muhabbet ederek devam ettik yolumuza.Vaktimiz kısıtlı olduğu için görmemiz gereken yerlerden oluşan programımıza sadık kalarak peri bacalarını gördük.Şansımıza hava çok güzeldi,orada çok keyifli bir öğle yemeği yedikten sonra biraz daha gezip otelimize yerleşmek üzere yola çıktık.Burada kaldığımız otel de diğer kaldıklarımız kadar çok iyiydi.Otelde güzelce akşam yemeğimizi yedik ve odalarımıza dinlenmek üzere çıktık.Vakit kaybetmememiz için kalkış saatlerimiz erkendi.Sabah güzelce kahvaltımızı yaptıktan sonra otelden ayrıldık ve Amasya’ya hareket etmek üzere yola çıktık.Otobüs yolculuğumuzda bilgilendirmeleriyle bizi yalnız bırakmayan, çok sıcakkanlı birisi olan ve kısa sürede çok sevdiğimiz Volkan Ağabeyimiz ve Burakhan ağabeyimiz sayesinde hiç sıkılmadan Sivas’a ulaştık.Burada fazla vakit kaybetmeden bir sonraki durağımız olan Amasya’ya ulaştık.Şehirdeki tarihi evler,eski hallerini bozmadan,korundukları haliyle bizleri çok etkiledi.Bol bol resim çektik ve otelimize geldik.Buradan sonraki durağımız hepimizi çok heyecanlandıran ve çok merak ettğimiz Karadeniz Bölgesiydi.İlk durağımız olan Ordu’da alışık olmadığımız bir şekilde teleferiğe binerek Boztepe’ye çıktık.Bütün Ordu’yu ayaklarımız altında görmek çok etkileyiciydi.Yine bol bol resim çektikten sonra buradan ayrılfık.Güzelce öğle yemeğimizi yedik ve yola koyulduk.Otobüs bizim için hiç sıkıcı bir hal almadı aksine çok eğlendik,bol bol sohbet etme fırsatımız oldu.Bir sonraki durağımız Trabzondu.Kendi adıma,gezi boyunca en çok beğendiğim yer Trabzonun Çaykara ilçesine bağlı olan Uzungöl oldu.Göl kenarında yaptığımız yürüyüş,tertemiz hava ve yeşilin binbir tonu benim için çok unutulmazdı.Orada yaşadığımız başka unutlmaz deneyim ise Karadeniz gecesi çok keyifliydi.Yaylada bizim için ayarlanmış,Karadeniz esintilerinin bol olduğu güzel bir restoranda güzel bir yemekle beraber bizi Karadeniz eğlencesi bekliyordu.Karadeniz türküleri dinlediğimiz,her ne kadar başaramasak da çok eğlenerek oynadığımız horon ve daha birçok güzel anıyla beraber ayrıldık.Otellerimizin bu kadar güzel yerlerde ve bu kadar konforlu olması bizim için çok büyük bir şanstı.Burada tırmanarak çıktığımız Sümela Manastırı,soluduğumuz tertemiz hava her şey mükemmeldi.Bir sonraki durağımız olan Rize de bizi en az diğerleri kadar çok heyecanlandırdı,yol boyunca bitmeyen yeşillikler ,keyifli sohbetlerimizle çok geçmeden Rize’ye vardık.Burada yediğimiz her ne kadar tüm yemeklerimiz çok lezzetli olsa da,kuymak bizim için bambaşkaydı.Keyifle yemeğimizi yedikten sonra,biraz dinlenmek ve keyfini çıkarmak için Ayder yaylasına çıktık.Yaylada çok keyifli bir şekilde oturduk.oyunlar oynadık.Son günlere yaklaşmanın verdiği buruklukla son durağımız olan Erzurum’a hareket ettik.Burada Kongre Binasını görüp,bir kez daha Atamızın izlerini hissettikten sonra yolumza devam ettik.Burada meşhur “Cağ Kebabı”nı yedikten ve biraz gezdikten sonra İstanbul’a dönmek üzere havaalanına geldik.Bu gezi benim için gerçekten beklediğimden çok daha keyifli,geçirdiğim bütün anlar için çok minnettar olduğum  , asla unutamayacağım çok güzel bir gezi oldu.Her ne kadar gezerken zamanın nasıl geçtiğini anlamasak da bu gezinin hepimiz için anlamı çok büyük oldu.Bütün gezi boyunca emeği asla unutulmaması gereken,her an bizim yanımızda olup,her sorunumuzu rahatlıkla söyleyebildiğimiz,çok içten,bizimle gülüp bizimle eğlenen bize böyle güzel anılar yaşatan biricik Kazım Hocamıza,aynı zamanda bizim yanımızda olan ve gezimizi keyifli hale getiren Abdurrahim Hocamıza,gezide tanıştığımız ve bizim için çok candan çok yakın çok içten olup bizi sürekli bilgilendiren ve gezimizi keyifli hale getiren her an bize yardımcı olan Burakhan Ağabeyimiz ve Volkan Ağabeyimize,bizi yalnız bırakmayan şöför ağabeyimize ve bu gezide emeği geçen diğer herkese çok teşekkür ederim.Bu gezi benim için çok özeldi,asla unutamayacağım ve iyi ki gelmişim diyeceğim bir gezi oldu,aynı okulda olsak da daha önce tanışmadığım çok güzel insanlar tanımama fırsat verdi.