Londra Gezisi

Londra tarihini öğrenip güzel yerlerini gezerken aynı zamanda muhteşem bir tatil yaptık.

Aralık ayının ilk haftasına denk gelen ara tatilimiz için Londra ya bir gezi düzenledik. 28 Aralık 2015, Cumartesi sabahı Londra ya altı günlük gezimiz için uçtuk. Otele yerleştikten sonra gezimize London Eye ile başladık. London Eye Londra’yı tepeden görmeyi mümkün kılıyor ve bizde yukarıdan Londra yı görmekten büyük keyif aldık. Ertesi sabah ilk durağımız Madame Tussaud Mumya Müzesiydi. Bir sürü ünlünün mumyaları görürbol bol fotoğraf çektik. Geç bir öğlen yemeği yedikten sonra Oxford Caddesine alışverişe gittik. Ayrıca kraliyet mücevherlerinin sergilendiği Tower of London ziyaretimizide aynı gün yaptık. Sonraki gün sabah Oxford şehrine bizi götürecek olan tur otobüsü ile kahvaltı sonrası yola çıktık. Yürüyerek şehri gezdik, kiliseler, sonradan otele dönüştürülmüş zindan, Kapalı Çarşı ve zaten şehrin tamamını oluşturan üniversitenin bazı bölümlerini gördük. Ünlü Alice Harikalar Diyarında adlı hikayenin çıktığı şehir Oxford olduğu için hikaye ve üniversitenin bölümleri hakkında bilgilendirildik. Alice Harikalar Diyarında ve Harry Potter filmlerinin Oxford şehrinin bazı yerlerinde çekildiğini öğrendik. Sonraki gün sabah ilk durağımız Thames Nehrinde tekne turu idi. Nehrin iki yakasında bulunan yerleri ve özelliklerini yol boyunca rehber anlatırken dinledik ve bol bol resim çekebildik. Gene nehir kıyısında yer alan London Dungeon ı gezdik ve büyük Londra yangını, zindanlar, işkence, farelerin neden olduğu büyük veba salgını gibi önemli tarihsel olayların uygun dekor ve gerçeği yansıtan kıyafetleri ile oyuncular tarafından canlandırıldığını izleyerek Londra tarihi hakkında eğlenerek bilgi sahibi olduk. Çarşamba günü sabah gene tur otobüsümüz ile sehir dışında yer alan Harry Potter ın halen çevrildiği bütün dekor, kıyafet ve filmde gördüğümüz her türlü nesnenin sergilendiği Warner Bros Stüdyosuna doğru yola çıktık. Öğlen yemeğimizi de orada yedik. Gezimizin son günü Hyde Park a giderek güvercin ve sincapları besledik yürüyüş yaptık ve doğanın için de çok güzel zaman geçirdik. Dönüş yolunda şans eseri Buckingham Sarayına giderken kraliyet askerlerinin muhteşem nöbet değişim törenine denk geldik. Sarayın arka tarafında yer alan Queen Elizabeth sergisini, Camden Town ve yürüyerek gezilebilecek diğer yerleri gördük. Akşam Lion King müzikali ise dekor ve müziği ile tek kelimeyle büyüleyici, nefes kesiciydi. Yorgun ama çok mutlu olarak otelimize döndük.

Cok eğlenceli keyifli bir tatildi.