Yardımlaşma Kulübü Pera Müzesi ‘nde

Engelliler, toplumun sosyal hayata katılım konusunda en çok dışlanmaya maruz kalan kesimidir. Önyargılar , olumsuz tutumlar,bilinç ve bilgi eksikliği bunun temel sebepleridir.

Saint Michel Lisesi Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Kulübü, üç yıldan bu yana engellilerle ilgili farkındalık yaratma, ötekileştirmeden farklı gelişen bireylere hoşgörü ile bakma, empati kurma ve sorumluluk alma gibi becerileri kazandırma davranışlarını hedefleyerek toplumsal önyargıları kırmayı amaçlayan etkinlikler düzenlemektedir.

Yapılan bu etkinliklerde işbirliği yaptığı kurumlardan biri de Pera Müzesidir.2009 yılından bu yana eğitim programlarına engelli gruplarını da dahil eden Pera Müzesi, “Kaynaştırma Programları ” adını verdiği etkinlikleri , engeli olan öğrenciler için özel olarak hazırlamakta ,öğrencilerin yaratıcılıklarını ,sanat yoluyla kendilerini ifade etme yeteneklerini ,problem çözme ve motor kabiliyetlerini geliştirmelerini ,güven duygusunu pekiştirmelerini ve keyifli bir müze deneyimi geçirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

Pera Müzesi’nin hedeflediği bu çalışmalara akran desteği sağlayarak ,bu desteğin kazandırdığı sosyalleşme süreçlerini ve engelilik durumunun standart bir durum olmadığını göstermek amacıyla oluşturulan çalışmalarla katılan Saint Michel Lisesi Sosyal Yardımlaşma Kulübü , Mert Karahan Özel Eğitim ve İş Okulu’nun ağır düzeyde zihinsel engelli öğrencileri ile Üsküdar Özel Eğitim ve İş Okulu ‘nun hafif düzeyde zihinsel engelli genç öğrencileri ile gerçekleştirilmektedir. Farklı zihinsel düzeyde iki engel grubundan oluşan çalışmalar Pera Müzesi ‘nde gerçekleştirilmektedir.

Her iki okulun öğrencilerini “Sanat ” temasında buluşturan çalışmalar iki grup için müze bilincinin gelişimine katkı sağladığı gibi zihin engeli olan bireyler açısından da sosyal ve iletişim becerilerinin gelişimine olanak sağlamaktadır.

Bu öğretim yılı için çalışmaların ilki 14 Ekim Çarşamba günü gerçekleştirildi. İlk kez Mert Karahan Özel Eğitim ve İş Okulu ‘nun öğrencileri ile karşılaşan kulüp öğrencileri başlangıçta tedirgin davranmış olsalar da atölye sorumlusu ve öğretmenlerin desteği ile ikili gruplar oluşturarak boyama çalışmaları yapmış, etkinlik esnasınca öğrencilerle sohbet etmiş ve birlikte her iki okulun öğrencilerinin de keyif aldığı bir etkinliği gerçekleştirmişlerdir.