Saint Michel Lisesi, 24-28 Nisan tarihleri arasında, Frankofoni vesilesiyle, yazar Alexandre Seurat’yı 10. sınıf öğrencileriyle yaratıcı yazarlık atölyesi için ikinci kez ağırlamanın mutluluğunu yaşadı.
Bu dönem okuma kitabı “La Maladroite” sayesinde yazarın ismine zaten aşina olan öğrencilerimiz, M. Alexandre Seurat tarafından gönderilen metinler aracılığıyla atölye çalışmasının içeriği hakkında bilgi sahibi oldular.
Temanın “Otoportre” olması nedeniyle öğrencilerin kendilerini farklı açılardan tanımlamaları gerekiyordu. Bu amaçla, her gün 40 dakika boyunca her sınıf, dört farklı aşamaya ayrılan çalışmalarını oluşturmak için yazarla bir araya geldi. Yakınlarından aldıkları özellikleri ve günlük yaşamlarında hissettikleri duyguları tanımladıktan sonra öğrenciler kendilerini fiziksel olarak tanımladılar. Hayatlarındaki önemli bir olay ve/veya an ile metinlerini tamamladılar.
Öğrenciler, atölye sırasında sürekli iletişim halinde mükemmel bir şekilde yürüten bir Fransız yazarla çalışmış olmaktan büyük mutluluk duydular. Bu bir haftalık yazı üretimi, öğrencilerin sadece özgür ve yaratıcı bir bağlamda Fransızca pratik yapmalarını değil aynı zamanda bir yazarla edebi paylaşımlarda bulunmalarını sağladı.
Sınıfta yapılan okumaların ardından Alexandre Seurat her sınıf için “en iyi eseri” seçti. Otobiyografileri seçilen öğrencilerin çalışmaları, dönem arkadaşları, öğretmenleri ve idarenin önünde tiyatro salonunda okundu. Tiyatro salonundaki etkinlik sonunda Okul Müdürü M. Ducrot, Alexandre Seurat’ya çalışmalarından dolayı teşekkür etti ve kazanan öğrencilere ödüllerini verdi.