Bu yıl okulumuzda Marmara Üniversitesi işbirliği ve Saint-Joseph, Sainte-Pulcherie ve Saint Benoit liselerinin katılımlarıyla Bilim Tarihi projemizi yeniden gerçekleştirdik.
Projemiz, tarihte önemli buluşlara imza atan bilim insanlarının gerçekleştirdikleri deneyleri ve icat ettikleri modelleri o zamanın şartlarıyla tekrar canlandırabilmeyi konu alıyor. Bu çalışma ile bir bilim insanının önemli bir buluşa imza atarken geçtiği aşamaları öğrencilere yaşatıp bu süreci tecrübe etmelerini sağlamayı ve böylece onları birer bilim insanı olabileceklerine inandırmayı amaçladık. Öğrencilerimize bu proje ile bilimin doğasını tanıtmak ise bu süreçteki en önemli hedefimiz oldu. Öğrencilerimiz Mendeleiev’in periyodik tablosunun, Marconi radyosunun ve Antoni Van Leeuwenhoek, Robert Hooke ve Galileo Galilei mikroskoplarının replikalarını hazırladılar.
‘’Bir parçası olmaktan gurur duyduğumuz projemiz ‘’Bilim Tarihi’’ni konu alıyor. Tarihte bilime yön veren bilim insanları tarafından gerçekleştirilen önemli deneyleri ve icat ettikleri modelleri aynı materyalleri kullanarak ve aynı şartları sağlayarak canlandırabilmeyi hedefledik.
Bu projenin amacı sadece bir deneyi tekrarlamak değil, bilimsel bilginin ilerleyişini anlayabilmek amacıyla kendimizi bir bilim insanının yerine koymak ve onun düşünce biçimini benimseyebilmekti.
Bir buluş için her zaman bir neden gereklidir. Tarihte, bilim insanları hayal ettiler ve bilime hizmet edebilmek amacıyla icatlar gerçekleştirdiler. Bu buluşlar sayesinde bilim hızla ilerledi. Bu proje bize buluşlar yapabilmemiz için dahi olmamız gerekmediğini gösterdi. Tek ihtiyacımız: merak ve biraz hayal gücü !
Araştırmalarımıza başlayabilmek için öncelikle üç gruba ayrıldık, sergileyeceğimiz modelleri yeniden inşa etmek için tüm materyalleri ve ölçülerini araştırdık. Replikalarını hazırladığımız modellerimizi 4 Mayıs’ta projemize katılan Saint-Benoit, Sainte-Pulcherie ve Saint-Joseph liselerinin projeleriyle birlikte Jeanne D’Arc salonumuzdaki açılışımızda sergiledik.
Bu eğitim öğretim yılının başından beri birer bilim insanı gibi çalıştık ve artık icat edebilmenin olağanüstü bir çalışma olmadığının farkındayız. Bizler için artık bilimde hiç bir şey imkansız değil.“
Aysu 11-A ,Rana 11-B
Bilim Tarihi Projemiz “12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi”, “2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu”, “Esera 2017” ve “2017 International History, Philosophy, and Science Teaching Group (IHPST) Biennial Conference” başlıklı ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmak üzere kabul aldı. Bu projeye emek veren tüm öğrencilerimizi tebrik ediyoruz.