Saint Michel Lisesi Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Kulübü olarak çalışmalara başladığımızdan bu yana engelliler, hem işbirliği yapmak hem de bu işbirliğinin devamlılığı açısından çok önem verdiğimiz bir gruptur.
Bu ortak çalışmaların önemsenmesinin en temel gerekçesi, okulumuzun vizyonu ve misyonu ile ilgili. Kurumumuzun temel eksenini oluşturan birlikte ve birlik olmak anlayışıyla özellikle engellilik konusunda pozitif bir ayrımcılık yapmaktayız. Bu kavram çerçevesinde değerlendirdiğimiz zihinsel engelli çocuklar ve gençler, görme engelli gruplar, işitme engeli olan bireyler uzun soluklu çalışmalar yaptığımız engelli gruplarını oluşturuyor .
Pandemi nedeniyle ara verdiğimiz; ağır zihinsel engelli çocuklarla gerçekleştirilen Pera Müzesi sanat atölyeleri çalışmaları, duyma engeli olan bireylerle yaptığımız etkinlikler ve öğrencilerimizin aldığı işaret dili dersleri, görme engellilerle gerçekleştirilen seramik atölyesi çalışmaları ve geleneksel hale getirdiğimiz görme engelliler futbol takımı ile kulüp öğrencilerinin yaptığı kıyasıya mücadele ile geçen futbol maçları, down sendromlu bireylerle yaptığımız drama çalışmaları hem bizim gururumuz olarak gerçekleştirdiğimiz hem de okulun misyonunun yerine getirmeyi amaçladığımız çalışmalardır. Çünkü tüm bu çalışmalarla öğrencilerimizde, ötekileştirme duygusu olmaksızın engellilerle dayanışma duygusu oluşturduğumuzu; öğrencilerimizin bir arada olma duygusunu içselleştirdiklerini ve öğrencilerimizde yüksek düzeyde empati duygusunun yerleştiğini görüyoruz.
‘Gençlere aktarılan güçlü değerler olmadan eğitimin olamayacağını’ söyleyen kurucumuzun bakış açısıyla, engelliliğe olan önyargıların ortadan kaldırılması, eşit yaşam koşullarının oluşturulmasına katkıda bulunulması, ve dayanışma duygusu Saint Michel Lisesi’nin önemsediği en güçlü değerlerdir.