“Yazarlar Okullarda” projesi kapsamında birkaç yıldır okulumuza yazarlar davet edilmekte ve o yazarın okunması önceden belirlen bir kitabı üzerine öğrencilerle yazarın buluşması sağlanmaktadır. Bu etkinliğin bu yılki ilk konuğu Neslihan Önderoğlu’yla, 11. sınıf öğrencileri buluşmuştur.
Neslihan Önderoğlu, ilk kitabı “İçeri Girmez miydiniz?” ile 2013 Haldun Taner Öykü Ödülü’ne değer bulunmuş bir öykü yazarıdır.. Söyleşisinde, Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nü bitirdiğini ve bir süre mezun olduğu bölümle ilgili işte çalıştığını belirten yazar, senaryo yazma çalışmalarına katıldığını, böylelikle yazıya geçiş yaptığını dile getirmiştir. Edebiyat eğitiminin yazar olmak için gerekli olmadığını da belirten yazar, öğrencilerde bir meslekten diğer mesleğe geçiş yapılabileceği üzerinde farkındalık yaratılmasına katkıda bulunmuştur.
“Roman ve öykü okunmalı mı, niçin ?” sorusuyla öğrencileri söyleşiye davet eden yazar, öğrencilerin katılımlarıyla oluşan, edebiyatın insanın ufkunu açtığı, sınırlı yaşamlarımıza sınırsız deneyimler yaşattığı, farklılıkları tanımayı sağladığı görüşlerine katıldığını belirtmiştir.
Öğrencilerin okumuş oldukları, yazarın ödüllü kitabı “İçeri Girmez miydiniz?” ile ilgili sorularına içtenlikle yanıtlar veren ve öğrencilerin değerlendirmelerinde onları yüreklendiren yazar, kimi zaman öğrencilerin öykülere farklı bir yönden bakmasını da sağlamıştır.
Öykücülüğünde gözlem ve bunun sonucunda oluşan malzeme biriktirmenin önemine değinen Neslihan Önderoğlu, öykülerinde biriktirdiği pek çok şeyi bir araya getirdiğini dile getirmiştir. İnsan yaşamından küçük karelerin ele alındığı öykülerinin bir mesaj kaygısı taşınmadan okunması gerektiğini, sanatın- öykünün- içimizde hissedilen bir şey olduğunu belirtip öğrencilerden bu duyguyu yaşamalarını istemiştir.
Söyleşi soru ve yanıtlar üzerinden devam ederken yazar, diğer kitapları ve yeni yazdığı kitabı ile ilgili bilgiler vermiştir. Söyleşi sonunda kimi öğrenciler yazarın diğer kitaplarını okuyacaklarını belirtmişlerdir. “Yazarlar Okullarda” projesi kapsamındaki bu etkinlik, söyleşiye katılan öğrencilerin yazarlık ve yazma ile ilgili yeni düşünceler edinmelerini sağlamıştır.