Kulüpteki eğitimlerimize, Arduino UNO, Arduino MEGA ve Arduino pro mini kart tiplerini tanıtarak başlamıştık. Ardından, kulüpte her öğrencinin bilgi seviyesinin aynı olmamasından dolayı basit LED yakma ve devre kurarak devam ettik. Öğrencilerimizin bu konuda hevesli olmalarından dolayı, boş zamanlarında da bu konulara ilgi gösterdiler ve kısa sürede çok hızlı şekilde yol katederek, Servo Motor ve DC motor kullanım aşamalarına kadar birkaç hafta içerisinde geldik.
Son gerçekleştirilen kulüp saatinde, DC motorlara tekerlek takıp, bu küçük projeye özel kodlar yazarak tekerlekleri farklı şekillerde hareket ettirmelerini istedim. Hepsi de bu işi gayet güzel bir şekilde tamamladı. İlerleyen haftalarda otonom tasarımlar yaparak bu motorları birleştirip bir araç ortaya çıkarmalarını kendilerinden isteyeceğim ve yine her zaman olduğu gibi bunu da güzel bir şekilde başaracaklarına eminim.
İlk birkaç haftadan sonra, kulüp saatlerinde önlerine gerekli devre elemanlarını koyarak, o gün onlardan istediğim devreyi ya da küçük projeyi tasarlamalarını istiyorum. Böylelikle bir yerden sonra artık, hem kendi başlarına araştırma yapabiliyorlar, hem de devreleri onlara bir destekçi olmadan da tasarlamayı öğrenmiş oluyorlar. Saint Michel Fransız Lisesi olarak, bir yerden sonra öğrencilerimizin artık kendi başlarına bir şeyler yapabilmeleri adına, onları ilgilendikleri konu ile baş başa bırakıp, uzaktan gözlemliyoruz. Hata yaptıklarında, problemi çözerek değil, yol göstererek sonuca kendi başlarına ulaşmalarını sağlıyoruz. Robotik Kulübü’nde de durum aynen böyle işliyor.
İlerleyen haftalarda Uluslararası ve Türkiye çapında da yarışmalara başvurularda bulunacaklar. Bulunacaklar diyorum çünkü, ne tip yarışmaya katılacaklarına da mentörleri olarak benim değil, kendilerinin karar vermelerini istiyorum. Aksi takdirde onların değil, benim isteğim gerçekleşmiş olur ve bu da zaten bizlerin istediği bir şey değil.