Saint Michel Lisesi 10. sınıf öğrencileriyle, Türk Dili ve Edebiyatı ve Matematik zümreleri işbirliğinde, Galata Mevlevihanesi, İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi ve İslam Eserleri müzelerine bir gezi etkinliği gerçekleştirdik.
Geçtiğimiz yıllarda Türk Dili ve Edebiyatı zümresince gerçekleştirdiğimiz bu etkinliğe Matematik zümresinin de katılımı, etkinliğin kültürel, sanatsal ve bilimsel yönlerden zenginleşmesine katkı sağladı
Gezinin ilk durağı Galata Mevlevihanesi’ydi. 10. sınıfta işlenen tasavvuf düşüncesinin ve bu düşünceyi öğreten ‘yollar’ anlamına gelen tarikatin izlerini, bu Mevlevi tarikatinde sürerek bilgileri pekiştirme olanağı elde ettik.
Gezimizin ikinci durağında iki gruba ayrılarak dönüşümlü olarak İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi ve İslam Eserleri müzelerini gezdik. Mevlevihanede ve İslam Eserleri’nde, Yıldız Teknik Üniversitesi Müzecilik Bölümü yüksek lisans öğrencisi Sinem Çelik, öğrencilerimize mekan ve mekanda sergilenen objeler konusunda rehberlik etti. Bu rehberlik, öğrencilerimizin tasavvuf bilgisini pekiştirip Türklerin İslam kültürüne geçişle yaşadığı kültürel değişimi gözlemlemelerine katkı sağladı. Selçuklulardan başlayarak beylikler ve genç Osmanlı dönemi eserleri ve kutsal emanetler hakkındaki bilgilerimizi pekiştirdik.
Matematik zümresi de öğrencileri İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi Müzesi’ne götürerek öğrencilerin oradaki “Matematik Saati” etkinliğine katılmasını sağladı. Aktivite ile müze gezisinin yanı sıra öğrencilere interaktif bir öğrenme ortamı sağlandı. Müze içerisinden seçilen modellerin matematik ile ilişkilendirilerek günümüzdeki karşılıklarının yorumlandığı bir süreç ile başlayan etkinlik, öğrencilerin grup çalışması ile devam etti.
Grup çalışması yapılırken tablet uygulamaları ile geçmiş ve teknoloji arasında bağ kuruldu. Matematiğin somutlaştırılmasını ve disiplinler arası etkileşimi etkinlik süresince gözlemleme fırsatı edindik. Fizik, coğrafya, astronomi, mimari, zaman gibi kavramlarla matematiğin ilişkisi üzerine durularak öğrencilerin kazanımları, tablet üzerinden gönderilen sorularla ölçüldü. Bahsedilen her konunun ardından öğrencilere sorular yöneltildi ve cevaplarla ilgili yapılan yorumları öğrenciler büyük bir dikkatle dinlediler. Matematiğin tarihî gelişimini ve diğer disiplinlerle olan ilişkilerini öğrencilere uygulamalı olarak gösteren bu etkinlik, öğrencilerimiz tarafından ilgi çekici ve eğlenceli bulundu
Müze gezileri, öğrencilerin çeşitli alanlardaki bilgilerini artırmaları; kitaptaki bilgiyi, mekan ve mekandaki unsurlar üzerinden somutlamaları, hep birlikte bir etkinliğe katılıyor olmalarının onlarda oluşturduğu sorumluluk bilincinin gelişimi açısından son derece yararlıdır. Bu etkinliklerde rehber olması, öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasını sağlar. Bilgilerin kalıcı olmasına katkı sağladığı için rehberimiz Sinem Çelik’e teşekkür ediyoruz.