11.sınıf öğrencileri, Shakespeare’in 400. doğum günü onuruna Romeo ve Juliet’i baştan yarattılar. Bazı öğrencilerimiz bu ünlü oyuna kültürel elemanlar katarken, bazıları da olayların 21. yüzyılda geçtiğini hayal ederek oyunu yeniden yorumladılar.
Romeo ve Juliet şüphesiz tarihin en önemli çiftlerinden biridir. Bu ünlü çiftin 21. yüzyılda yaşadığını hiç hayal ettiniz mi? Eğer 21. yüzyılda yaşasalardı sizce hikayeleri farklı olur muydu? Modern çağda yaşamak onların trajik kaderini değiştirir miydi ?
11.sınıf öğrencilerimiz bu soruları cevaplamak için bir Etwinning projesinde Fransa’daki Özel Saint-François-Xavier Lisesi öğrencileri ile birlikte çalıştılar.
Projenin ilk basamağı Shakespeare’in Romeo ve Juliet adlı oyunun edebi değerini ve özelliklerini incelemekti. Sonrasında ise öğrenciler, kendilerine “Romeo ve Juliet Fransız/Türk olsalardı ya da 21. yüzyılda yaşasalardı nasıl olurlardı,neler yaparlardı?” sorularını sordular ve Romeo ve Juliet’i baştan yarattılar. Bu bağlamda proje yeni kahramanlarımız bakımından oldukça zengindi: Örneğin Osmanlı hanedanı üyeleri olan Romeo ve Juliet’imiz ve bir IETT otobüsünde tanışan Türk Romeo ve Juliet’imiz projeyi oldukça eğlenceli kıldı. Bazı öğrencimiz ise; whatsapp kullanarak Juliet ile iletişim kuran Ramon ya da aileleri yüzünden anlaşamayan modern bir çift hayal ettiler. Projenin son basamağında her iki okulun öğrencileri, Shakespeare’in ünlü tiyatro eserinin bir bölümünü seçtiler. Bu bölümü günümüz İngilizcesi ve hayal ettikleri yeni Romeo ve Juliet ile baştan yazdılar. Senaryolaştırdıkları bu bölümü oynayıp kendilerini kayıt da ettiler. Çalışma sonrasında her iki okulun öğrencileri çektikleri videoları ve yazdıkları senaryoları diğer ülke okuluna gönderdiler. Hem yazılan senaryolar hem de çekilen videolar her iki okulun öğrencileri tarafından oylandı.
Projenin temel hedefi edebi bilgiler ile dilsel becerileri birlikte kullanmaktı. Aynı zamanda proje, öğrencilerin hayal gücünü ve kişilerarası ilişkilerini geliştirmeyi de hedef aldı.