Saint Michel bahçesinde hasat etkinliği düzenlenmiştir.
Saint Michel Lisesi Çevre Kulübü öğrencileri rehberleri Coğrafya öğretmeni eşliğinde, Notre Dame De Sion Çevre kulübü öğrencileri rehberleri Coğrafya öğretmeni eşliğinde Saint-Michel Permakültür Bahçesi’nde sebze hasadı gerçekleştirilmiştir.
Geçen yıl başlamış olan sekiz okulun katılımı ile yürütülen Permakültür (sürdürülebilir yaşam) Projesi bu yıl da devam etmektedir. Bu çalışmaya Eyüpoğlu Lisesi, Koç Lisesi, Marmara Eğitim Kurumları, MEF Okulları, Notre Dame Sion, Robert Kolej ve Saint Michel Lisesi ve TED Okulları katılmaktadır. Her okul kendi bahçesini kendi okulunda oluştururken aynı zamanda ortak çalışmalarını Bolu-Seben Alpagut köyünde sürdürülmektedir. Ayrıca çalışma saatleri bakımından uygun olan okullar beraberce seminer düzenlemekte, atölye çalışmaları yapmakta ve tarım bahçeleri ziyaret etmek şeklinde gerçekleşecek geziler de düzenlenlemektedirler.
İki yıl sürecek olan bu projede geçen yıl oluşturulan bahçe çalışmalarına devam edilecektir.
Çevre Kulübü öğrencileri ile öncelikle katılımcı okullarla beraber, Permakültür eğitimi alınmıştır. Daha sonra bahçe oluşumu; katmanlı toprak, tohum ekimi, kompost gübre yapımı, filizlerin bakımı ve fidan dikimi ile tamamlanmıştır. Bahçeye tohumdan yetiştirilen, salatalık, domates, roka, pazı, ıspanak, çin yeşilliği, nane, maydanoz, mısır, kavun ve karpuz dikilmiştir.
Bu yılın ilk Saint Michel Lisesi Çevre Kulübü etkinliği olarak, bu sebzelerin hasadı yapılmıştır. Bu hasat her iki okulun kulüp öğrencilerinin ilgisi ve coşkusuyla bir şenlik havasında gerçekleştirilmiştir. Her iki kulüp rehber öğretmenleri tarafından, öğrencilere sebzelerin toplanması ve tohum elde etme teknikleri anlatılarak etkinlik başlatılmıştır. Doğayla ilişkisi az olan öğrenciler, kendilerine yaratılan bu alanda doğayla iletişime geçerek, tükettikleri ürünlerin üretim aşamasına katılımlarıyla kendi varlıklarını daha değerli ve doğanın bir parçası oluşlarını fark etmişlerdir. Ayrıca bu hasat çalışmasıyla öğrencilerin, birlikte çalışarak kısa sürede çok iş başarmayı kendi ürettikleri ürünleri arkadaşlarına ikram ederek paylaşmanın mutluluğunu yaşadıkları gözlenmiştir. Öğrencilerle, tohumdan hasada ürünün gelişiminin her aşaması gözlenmiştir. Öğrencilere bu yaptıkları çalışmalar, doğanın zenginliğini, toprağın, suyun insan için olan önemini ve doğayla uyum içinde yaşamanın mutluluğunu kavratmaktadır.