TED İstanbul Kolejinin gerçekleştirdiği,Sürdürülebilirlik ve Biyoçeşitlilik Çalıştayına Çevre/Permakültür Kulübü öğtencilerimizden İpek A.,Emre, Derin ve İpek ile katıldık.
Sürdürülebilirlik; içinde bulunduğumuz zamanın ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarını,ekosistem üzerinde olumsuz etki yaratmaksızın ve gelecek nesillerin olanaklarına zarar vermeden karşılamak olarak tanımlanmaktadır. Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı ilk olarak 1972 yılında 113 ülkenin bir araya gelmesiyle kurulan Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP) ile ortaya çıkmıştır. 1987 yılında Birleşmiş Milletlerin yayınladığı ‘’Ortak Geleceğimiz’’ raporunda,Ekonomik kalkınmanın ve ekolojik çevrenin bir bütün olarak kabul edilmesi ve ekonomik gelişmenin aynı zamanda sürdürülebilir olması gerektiği vurgulanmıştır.
Biyoçeşitlilik; bir ekosistem, biyom ya da belirli bir alanda (kıta, ülke, şehir) bulunan canlıların, canlı organizmaların çeşitliliği olarak tanımlanmaktadır.
Birçok okuldan öğretmen ve öğrencilerin katıldığı çalıştayda, Boğaziçi Üniversitesi öğretim görevlisi ve İklim Araştırmaları Merkezi Müdürü Prof.Dr.Levent Kurnaz, öğrencilerle interaktif bir sohbet gerçekleştirdi. Sürdürülebilirlik ve Biyoçeşitlilik ile ilgili bilgiler aktardı. Bu konu ile ilgili kitaplar ve filmler önerdi. Sürdürülebilirliğin sağlanmasında ve Biyoçeşitliliğin korunmasında gençlerin önemli bir rol edindiğini onlarla gerçekleştirdiği diyaloglarla ortaya koydu.
Daha sonra öğrenciler ayrı sınıflarda komite çalışmalarına başladılar.
1.Biyoçeşitliliği etkileyen doğal faktörler
2.Biyoçeşitliliği etkileyen beşeri faktörler
3.İklim değişikliğinin biyoçeşitliliğe olan etkileri
4.Sürdürülebilir Kalkınma amaçlarından biyoçeşitlilikle ilgili olanlar
Bu dört komitede gerçekleştirilen çalışmalarda öğrenciler, konularını birlikte araştırarak raporlar ve sunumlar hazırladılar. Bu çalışmaları çözüm önerileriyle birlikte bizlere aktardılar.
Bütün bu çalışmaları değerlendirmek ve bu ay içinde gerçekleştirilen COP27 hakkında bilgilendirme yapmak üzere Boğaziçi Üniversitesi Himayesinde kurulan Birleşmiş Milletlere bağlı UN SDSN (Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Çözümleri Ağı) Türkiye Koordinatörü Bahar Özay da öğrencilerle yine interaktif bir oturum gerçekleştirdi. Öğrencilerin sunumların ve çözüm önerilerini takdir etti. Öğrencilere çalışmalarını yaygınlaştırarak devam ettirmelerini ve her konuda onları destekleyeceğinin sözünü verdi
Küresel bir sorun olan iklim değişikliği ile mücadelenin ilk adımı 1992 yılından Rio de Janeiro kentinde düzenlenen konferansta alınmıştır. Birleşmiş Milletler ‘’Dünya Zirvesi’’ adı altında düzenlenmiş olan bu konferansta ‘’Birleşmiş Milletler iklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi (UNFCCC)’’ kabul edilmiştir. Söz konusu sözleşmenin yürürlüğe girdiği 1994 yılından itibaren her yıl Taraflar Konferansı (COP) düzenlenmeye başlanmıştır.Taraflar konferansı bu yıl
COP 27, 6-18 Kasım 2022 de Mısır’da Küresel Isınma ve Sera Gazı Salınımı azaltma amacıyla 194 ülkenin katılımı ile gerçekleştirildi.
Sonuç olarak;İklimle ilgili afetlerden ağır şekilde etkilenen ülkeler için kayıp ve hasar finansman sağlamak, Dünya Meteoroloji Teşkilatının sistematik gözlemlere ve erken uyarılara evrensel erişime duyulan ihtiyacın tanınması,Küresel bir sera gazı izleme altyapısı da dahil olmak üzere azaltımı ve daha iyi erken uyarılar yolu ile adaptasyonu desteklemek için son teknolojileri kullanmaya ve bilim içinde kalmaya devam edecekleri açıklandı.
Ayrıca COP27 de UNICEF; Ülkeleri çocukların çevre haklarını korumak amacıyla çağırdı ve bu yıl ilk kez zirvede gençlere de bir bölüm ayrıldı. Böylece gençlerin de gelecekleriyle ilgili düşünce ve ifade etmelerine ve iklim zirvesine katkı sunmalarına olanak sağlanmış oldu.
Öğrencilerimiz bu çalıştaya katılarak, farklı okullardan arkadaşları ile birlikte Sürdürülebilirlik ve Biyoçeşitlilik hakkında araştırmalar yaparak, bildiklerini pekiştirmiş, çözüm önerilerine katkıda bulunmuş ve yeni çözüm yolları da öğrendiler. Ayrıca İklim değişikliği ve Sürdürülebilirlik konusunda çalışan bilim insanlarını dinleyerek son gelişmeler hakkında bilgi sahibi oldular.
Son cümlemi öğrencilerimizin sözü ile bitirelim ‘’ Yok Oluşu Seçmeyelim, Dünyamızı Birlikte Kurtarma Farkındalığına Ulaşalım’’…