Saint-Michel Lisesi ile Fransız Enstitüsü;edebiyatı, çok dilli eğitim yapan okullarımızın eğitim dünyasında daha çok ön plana çıkarmak, öğrencilerimizin Fransızca dilinde yaratıcılıklarını geliştirmek ve Fransızcayı düşüncelerini yansıtmada kullanmalarını sağlamak için bir araya gelmişlerdir.
Bu çalışmada öğrencilere düşünmeleri için zaman tanınmış, onların kendi cep telefonlarından kendi özel hikayelerini taşıyan sembolik bir fotoğraf seçmeleri istenmiştir. Öğrenciler bu ön hazırlık sonucunda, tüm coşku ve inançlarıyla duygularını kağıda dökmüşlerdir.
Minh Tran Huy, Vietnam kökenli Fransız bir roman yazarıdır.” Prenses ve Balıkçı”, “ Anna Song’un Çifte Yaşamı” ve “Ona Rağmen Gezgin” adlı romanların yazarıdır. İkinci romanı “Anna Song’un Çifte Yaşamı”; Pelléas ödülü, Kitap Salonu okuyucuları ve Deauvilles müzik ödülü ve 2010 yılında Drouot ödüllerinin sahibi oldu. Yazarımız aynı zamanda Editions Flammarions koleksiyonlarının müdireliğini yapmaktadır. Ona teşekkür ediyoruz çünkü gençlerimizi keşfetmek adına teklifimizi hemen kabul etti.
6 Nisan Perşembe akşamı 10. Sınıf öğrencilerin aileleri, ikisi Fransızca, ikisi Türkçe olmak üzere okunacak dört metin keşfetmiş, ayrıca kazanan diğer metinler de panoların üzerinde sergilenmiştir. Bu çerçevede Türkiye’nin önemli yazarlarından mezunumuz Sayın Mario Levi ve ülkemizin genç kalemlerinden Sayın Arzu Bahar’a, ödül alan öğrencilerimize ait metinleri okudukları için okul müdürümüz teşekkürlerini sunmuştur..
Kazanan öğrencilerimiz ödüllendirilmiştir. Okul müdürümüz konuşmasında, öğrencilerin yaratıcılıklarının ve bu projedeki özverili çalışmalarının altını çizerek yazarın yanı sıra projenin işleyiş sürecini her etapta resimleyen Mme Fontenille ‘e de ayrıca teşekkürlerini sunmuştur. Yazar Minh Tran Huy, konuşmasında bu projeye katkıda bulunan tüm öğrenci ve öğretmenlere teşekkür ederek bu tür projelerle kültürler arası buluşmanın önemine değinmiştir.
Bu yazı atölyesine tüm hayal güçlerini ve duygularını ortaya çıkararak, kendilerinden bir şeyler katan tüm 10.sınıf öğrencilerine ve onlara bu çalışma sürecinde yardımcı olan dört öğretmene; Mme France, Mme Céline, Mme Yael, et M. Routeau tebrikler.