Bu sene Saint-Michel Lisesi, belgesel yapımcısı ve yazar Quentin Ravelli eşliğinde 5 inci yazar atölyesini 10. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirdi. Çok güzel bir tanışma, gerçek derin bir değişim!
“Derin değişim: yazı kendisi kaybolduğunda” konulu atölyesiyle Quentin Ravelli öğrencilere hoşgörüyle yaklaşarak onları yaratmaya, hayal etmeye, konfor alanlarından çıkmaya teşvik etti.
Neşeli ya da üzücü bir haberin açıklanmasından sonra, bir hastalık ya da toplu ayaklanma sırasında, sözler değişmeye başlar: tekrarlar, ünlemler, çok kısa ya da çok uzun cümleler ..”Yokuş” imajı İstanbul’da, deniz aniden eğimli bir sokakta göründüğünde, değişim anının anlaşılmasını sağlamak için bir görüntü olarak algılanır. Öğrenciler, metinlerden bazı alıntılar okumak için zaman ayırdılar – bazıları “nesnel”, diğerleri “öznel” olarak nitelendirildi ve sonunda öğrencilerden kargaşa anları hakkında düşünmelerini istediler. Eski fotoğraflardan ve resimlerden esinlenerek üzerine hiçbir duygu eklemeden nesnel neredeyse bilimsel bakış açısıyla bir değişim anını anlatmaya çalıştılar. Kendilerini bir şey tespit eden bir polis memurunun, bir avukatın ya da bir doktorun yerine koymaya çalıştılar. Sonrasında öğrenciler hayal güçlerini besleyen kişisel deneyimlerini paylaştılar. Hedef içselleştirilmiş bir anlatım tekniği ve ben dilini kullanarak anlatımı sağlamaktı. Öğrenciler tarafından yazılan metinlerin çapraz okunması sırasında hikayelerin ne kadar güçlü olduğunu gördüler ve öğrenciler daha önce tartışılan iki yazım yolunu hissettirirken, yazıların yoğunluğunu keşfedebilirler Dört sınıftan 12 öğrencinin yazım tekniklerinden ve yazma yeteneklerinden övgüyle bahsedildikten sonra Jeanne d’Arc salonunda metinlerden 4 tanesi senaryolaştırılarak sesli metin okuması yapıldı böylece metinlerin duyguları aktarılmış oldu. Başka bir dilde yazı yazmak gerçekten çok zor! Ancak öğrencilerimiz bunu en iyi şekilde başardılar! TEBRİKLER.