1. Değerler Eğitimi Nedir?
Değerler doğru ve yanlışın ayırt edilmesine yardım eden temel inançlardır. Hayata denge ve anlam katarak, toplumu oluşturan bireylerle birlikte yaşamaya imkân tanırlar. Değerler doğuþtan getirilmeyip, gözlem ve etkileşim sonucunda yaşayarak öğrenilirler. Baş döndürücü değişim çağında, binlerce yıllık deneyimlerden süzülüp gelen geleneksel değerlerin korunması eğitimin en özel çalışma alanlarından biri haline gelmiştir. Bu tespit okulumuzun değerler eğitimi konusundaki en büyük sorumluluğunu öne çıkarmaktadır.
2. Değerler Eğitiminin Amacı Nedir?
Çocuklarımızın sağlıklı kişiliğin temel taşlarını oluşturan toplumsal ve evrensel değerlerle donanmış ve bu değerlerle yaşamayı yaşam biçimi haline getirmiş bireyler olarak yetiştirmek, çeşitli programlar aracılığı ile öðrencilerin temel insani özellikleri kazanmasını sağlamak, değerlere karşı duyarlılık oluşturmak ve onları davranışa dönüştürme konusunda öğrencilerimize yardımcı olmak değerler eğitimi projemizin temel amaçlarıdır.
Bu temel amaçlar çerçevesinde gerçekleştirilmek istenen hedeflerimiz şunlardır:
a. Öğrencilere temel insanî değer ve erdemlerin kazandırılması, değerlere karşı duyarlılık oluşturulması ve onların davranışa dönüştürülmesi,
b. Toplum tarafından kabul gören değerlerin uygun okul ortamı oluşturularak geliştirilmesi ve pekiştirilmesi,
c. Öğrencilerin sorumluluk duygularının geliştirilmesi,
d. Akademik bilgi ve gerçek hayatta rehberlik edecek ahlaki değerlerle donatılmış öğrencilerin yetiştirilmesi,
e. Kültürel kodların güçlendirilmesi,
f. Okul ve çevresindeki sosyal yaşamın ahlaki ve etik değerlere uygun olarak şekillenmesi,
g. “Ahlak Temelli Disiplin” kavramının yerleştirilmesi,
h. Öğrencilerde ahlaki bir topluluk bilincinin oluşturulması.
3. Değerler Eğitimi Kapsamında Okulumuzda Yürütülen Faaliyetler
Her ay ilgili değere yönelik olarak;
· Örnek kişilikler tanıtılmakta ve bu kişilerden yaşanmış hikâyeler paylaşılmakta,
· Sınıf içi etkinliklerle bu değer öne çıkarılmakta,
· Okulumuzda değerlere ilişkin film gösterimi yapılmakta,
· İlgili ayın değerlerine ilişkin dikkatleri konu üzerinde yoğunlaştıracak görsel malzemelerle pano çalışması, afiş, fotoğraf, örnek kişilik, kitap tanıtımları, duvar gazeteleri, broşürler vb gibi çalışmalarla değerlerimizin okul gündeminde yoğun biçimde yer almasını sağlayarak çocuklarımızın bilinçaltlarına yerleşmelerine katkı sağlanmaktadır.
2013-2014 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI KONULARIVE KONU ALT BAŞLIKLARI
KASIM-ARALIK
- Hoşgörü
- Birlikte Yaşam Kültürü
- Toplumsal Kurallara Uyma
- Dayanışma
- Farklılıklara Saygı
- Yardımlaþma
- Ortak Noktalarımız
- Ön Şartsız Kabul
- Kendini Kontrol Edebilme
- Milli ve Manevi Deðerlere Karşı Saygı
- Aileye Karşı Saygı
OCAK-ŞUBAT
- Hedef Belirleme
- Planlı Olma
- Görev Bilinci
- Ortak Akıl
- Liderlik
- Özgüven Girişimcilik
- Azim ve Kararlılık
- Takım ruhu Bilinci
- İletişime Açıklık
- Dayanışma
- Paylaşma
MART-NİSAN
- Fedakarlık Bilinci
- İnsanlığa Fedakarlık
- Vatana Fedakarlık ve Şehitlik
- Büyüklere Karşı Fedakarlık
- Aileye Fedakarlık
- Dost ve Arkadaşına Fedakarlık
- Fedakarlıkta Zirve İnsanlar
- Annenin Fedakarlığı
- Merhamet
- Şefkat
- Yardımseverlik
MAYIS-HAZİRAN
- Emanete Sahip Çıkma
- Sözünde Durma
- Büyükleri Ziyaret
- Hasta ve Muhtaçları Ziyaret
- İyiliği Unutmama
- İnsanlığa Vefa ve Sadakat
- Vatana Vefa ve Sadakat
- Tarihe Vefa ve Sadakat
- Çevreye Vefa ve Sadakat
- Aileye Vefa ve Sadakat
- Arkadaşına Vefa ve Sadakat