Klinik Psikolog Mehmet Yaygın tarafından velilerimizle birlikte online eğitim sürecinde yaşanan deneyimleri konuşmak ve paylaşmak adına 22 Eylül Salı günü “Online Eğitimde Uyum Süreci” başlığıyla bir seminer düzenlendi.
Online olarak gerçekleştirilen seminerde Klinik Psikolog Mehmet Yaygın, pandemi sürecinin dünyaca yaşanan ve tehditin nereden geldiğinin bilinmemesiyle bizleri birçok soruyla baş başa bırakan bir şok dönemi olduğundan bahsetti. Dönemin psikolojik ve zihinsel yorgunluğu üzerine konuşuldu. Seminerde online eğitimde uyum sürecine odaklanılırken asıl amaç, velilerimizden yaşadıkları sıkıntıları dinlemek ve bu süreçte iş birliği içinde nasıl çözümler bulunabileceğine dair stratejiler geliştirmekti. Müdür yardımcılarımız ve rehberlik servisi eşliğinde velilerimizin soruları cevaplandı, ihtiyaçlar ve beklentiler üzerine paylaşımlar yapıldı.
Yeni eğitim ve öğretim döneminin birçok belirsizlikle başlamasının ve öğrencilerin sosyal anlamda okul ile ilişki kuramadan ekran başına geçmek zorunda olmalarının üzerlerinde yarattığı strese odaklanıldı. Okulun eğitim ve öğretim veren ana amacının yanında sosyalleşme imkânı veren yönünün bu dönem ekran üzerinden sağlanıyor oluşunun birtakım sıkıntılar yaratmasının olağanlığından bahsedildi. Mehmet bey, bu dönemin herkes için olağanüstü bir dönem olduğundan söz etti. Buna ek olarak, olağanüstü durumların olağanüstü çözümleri gerektirdiği ve böylesi durumlarda olağan şeyleri beklemenin stresi ve yorgunluğu artırarak motivasyonu düşürebileceği üzerinde durdu. Beklentileri dönem koşullarına göre yeniden düşünmemin önemini vurguladı.
Seminerin devamında Mehmet bey, sözü velilerimize vererek iki başlık altında paylaşımda bulunmalarını istedi. Bunlardan ilki, velilerimizin ne tür sıkıntılar yaşadıkları ve bunların çözümü için ne gibi formüller üretildiği üzerineydi. İkinci olarak hem velilerimizin hem de okul idaresinin bu dönemde neler beklediği ve ihtiyaçlarının neler olduğuna yönelik paylaşımlar gerçekleştirildi.