Sınava Hazırlık Sürecinde Kaygı ve Motivasyon

  1. sınıf öğrencilerimiz, okulumuzda gerçekleşen «Sınava Hazırlık Sürecinde Kaygı ve Motivasyon» konulu seminere katıldılar.

Eğitim Bilimleri Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Oktay Aydın ’ın   konuşmacı olarak katıldığı, 28 Şubat 2017 tarihinde gerçekleşen seminerde Oktay Aydın,  özellikle ergenlik süreçleri göz önünde bulundurulduğunda öğrencilerin, duygu kontrolü, akıl duygu işbirliğinin pratik hayata ve ders çalışma sürecine uygulanabilmesi ile ilgili önerilerde bulundu ve sıklıkla yaşanan sınav kaygısına yönelik baş etme yöntemleri hakkında bilgi verdi.

Seminerde motivasyonu sağlayabilmek için öncellikle motivasyonun önündeki engellerin kaldırılması gerektiği anlatıldı.

Kaygı üzerinde de duran Oktay Aydın, sınav kaygısının temelinde sandığımız gibi sınavlar değil, sınavlara kişilerin yüklediği anlamlar, yönettiği düşünsel tepkiler, iç konuşmalar, yorumlar ve subjektif değerlendirmelerin yattığını açıkladı. : ‘’Her duygu gibi kaygı da kişinin yaşamını sürdürebilmesi ve yaşamdan doyum alabilmesi için gereklidir.Amaç, kaygıyı tümüyle ortadan kaldırmak değil, kaygıya yenik düşmemek ve yaşanılan kaygıyı belli bir düzeyde tutarak onu kendi yararımıza kullanmaktır. Bu nedenle optimal düzeyde bir kaygı kişiye, istek duyma, karar alma, alınan kararlar doğrultusunda enerji üretme ve bu enerjiyi kullanarak performansını yükseltme açısından yardımcı olur.  Sınava girecek herkes kaygı yaşar ve belli seviyeye kadar olan bu kaygı yararlıdır,uyanıklık sağlar, koruyucudur, dikkati toplamaya yardımcı olur ve motivasyonu arttırır. Kaygının hiç bir zaman sıfır düzeye inmesini beklemeyiz, çünkü uyanıklığı ve motivasyonu yok eder.’’

Konuşmacı, sınava hazırlık sürecinde  yeterli ve dengeli uyku, yeterli ve dengeli beslenme, kontrollü sosyal yaşam, zamanı doğru yönetme gibi etkenlerin önemi üzerinde durdu ve açıklayıcı bilgiler verdi.