4. Bilim Tarihi Sergisi

Bu yıl lisemizde Marmara Üniversitesi işbirliği ile yürüttüğümüz Bilim Tarihi projemizin dördüncüsünü gerçekleştirdik. Projemiz, tarihte önemli buluşlara imza atan bilim insanlarının gerçekleştirdikleri deneyleri ve icat ettikleri modelleri o dönemin şartlarıyla tekrar canlandırabilmeyi konu alıyor. Bu çalışma ile bir bilim insanının önemli bir buluşa imza atarken geçtiği aşamaları öğrencilere yaşatıp bu süreci tecrübe etmelerini sağlamayı ve böylece onları birer bilim insanı olabileceklerine inandırmayı amaçladık. Öğrencilerimize bu proje ile bilimin doğasını tanıtmak ise bu süreçteki en önemli hedefimiz oldu. 

Proje kapsamında öğrencilerimiz bilimsel bir araştırmanın parçası oldular. Seçtikleri model/deney kapsamında tüm detaylara ulaşabilmek adına 6 ay süren araştırma ve çalışma sürecini tamamladıktan sonra model/deney yapımına geçtiler. Aslına uygun hazırlanan modeller diğer Fransız Liselerinin de katılımıyla zenginleşti. Öğrencilerin çalışma sürecini anlatan belgeseller de aynı gün davetlilere sunuldu. Sergi sonunda öğrencilerimiz katılımlarından dolayı Marmara Üniversitesi ve Saint Michel Franısz Lisesi  tarafından verilen sertifikaya sahip oldular.

Bu yıl dördüncüsünü gerçekleştirdiğimiz projemize lisemiz öğrencileri yanı sıra Saint Joseph İstanbul, Saint Joseph İzmir ve Sainte Pulcherie liseleri öğrencileri proje çalışmaları ile katıldılar. Her katılımcı lise Fizik, Kimya ve Biyoloji alanlarında gerçekleştirilen tarihsel deneyleri araştırıp tekrar canlandırdılar.  Yapılan tüm çalışmalar, Marmara ve İstanbul Üniversitesi öğretim üyeleri, tüm Fransız Liseleri eğitim kadrosu ve çeşitli davetliler eşliğinde 24 Mayıs’ta okulumuz Jeanne D’Arc salonunda gerçekleştirdiğimiz açılışla sergilendi.

Ayrıca Bilim Tarihi Projemiz “12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi”, “2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu”, “Esera 2017” ve “2017 International History, Philosophy, and Science Teaching Group (IHPST) Biennial Conference” başlıklı ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmak üzere kabul aldı. Bu projeye emek veren tüm öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi tebrik ediyoruz.