4.FILMmich Kısa Film Yarışması Sonuçlandı

Film için Kısa Kısa

Merhabalar,

          Dördüncüsünü gerçekleştirdiğimiz Saint Michel Kısa Film Festivali, yurdun dört bir yanından katılan 34 filme ev sahipliği yaptı .Herkesin yüreğine sağlık. Tüm katılımcı yönetmenleri kutluyor ve  yarışmamıza katıldıkları için teşekkür ediyoruz.

          Beyoğlu Özel Galileo Galilei İtalyan Lisesinden Mustafa Sarp Danışoğlu’nun yönettiği “Limonata” adlı filmi birinci seçilirken, Hatay Erol Bilecik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden Sayım Deniz Doğru’nun “Moto-Bisiklet” ikinci, ve Sakarya İMKB M.Akif Ersoy Mesleki ve Teknik Lisesinden Çağla Dündar’ın  “Hep-Yek” filmi  üçüncülüğe layık görüldü.  

            8 saat süren yoğun bir izleme-tartışma seansının ardından jüri üyeleri olarak, filmlerde tekrarlanan bazı hataları ileriki yıllarda katılacak olan genç yönetmen adaylarına yol göstermek amacıyla bir liste oluşturmaya karar verdik. Bu listenin size doğru bir yol haritası oluşturacağına inanıyoruz.

  • Bir hikâye oluştururken karakterlerinizi iyi analiz edin. Ne sever, neden korkar, hobileri, alışkanlıkları vs… Bu tip bir karakter analizini hikâyenizi oluştururken yaparsanız, oyuncularınız hikayeyi çok daha iyi temsil eder.
  • Kostüm, en az oyuncularınız kadar önemli. Tercih ettiğiniz kıyafet ve hatta renkler yine hikayenizin bir parçasıdır
  • Kamera açılarına karar verirken o açıyı neden tercih ettiğinizi düşünün. Bir açının hikâyeyi net gösteriyor olması demek, anlatmak istediğinizi doğru yansıtıyor olmanız demek değildir.
  • Karakterleriniz bir yerden başka bir yere giderken yolculuğun tamamını göstermek boş sahne anlamına gelir. İzleyiciyi sıkar. Uzun uzun yolda yürüyüşünü göstermek yerine başlangıç noktası – yürürken kısa bir görüntü- varış noktası şeklinde kurguladığınız sahneler çok daha net bir anlatıma sahip bir eser ortaya çıkaracaktır.
  • Diyaloglarınızı iyi tasarlayın. Doğal olmasına özen gösterin. Aksi taktirde seyirci hikayeye inanmaz ve izlemeye gereken özeni göstermez
  • Neden bu filmi çektiğinizi sorgulayın.
  • Hikayenin sonu yoksa, öylesine bir final karalamayın. Üzerinde iyice düşünün
  • Arka planda boş beyaz duvarların fazlalığı filminizi kocaman bir morga çevirir.
  • Oyuncularınızı seçerken mutlaka bir ön eleme (audition) yapın. En iyi arkadaşınızı filminizde oynatmak için tutturmak arkadaşlığınızı pekiştirir, filminizi ise bir çöpe dönüştürebilir.
  • Saçma bulduğunuz sahneleri silin.
  • Restoran sahnelerinde masada oturup yemek yemeyen karakterler saçma görünürler.
  • Kurgu önemli. Kendiniz yapıyorsanız, iyi öğrenin. Denediniz ve olmadıysa, bir kurgucu bulun ve tekrar kurgulatın.
  • Kamera gereğinden fazla titriyorsa  kullanmayı bilmiyorsunuz demektir.
  • Çektiğiniz film bir şekilde kamu spotuna benzediyse filminiz ilginçliğini kaybeder. Kamu spotu film festivaline gönderilmez.
  • Ses dizaynı ciddi bir iştir. Sesler kötü çıkıyorsa bir problem var demektir. O problemi çözmeden filminizi göndermeyin.
  • Müzik seçimi önemlidir. 5 milyon adet müzik deneyip, en iyi seçeneği filmin arkasına dayamayın. Müzikle uğraşan dünya kadar insan var çevrenizde. Özellikle de sokak çalgıcıları. Çok az bir ücretle, hatta ücretsiz size müzik yapmayı kabul ederler.
  • Paranız yoksa, okulunuzdan bütçe isteyin. Bulduğunuz paranın çok büyük bir kısmını ışığa harcayın. Kötü görünen film, kötü filmdir.
  • Oyuncularınıza karar verirken yaşlarına dikkat edin. Aynı yaşta görünen iki insanı anne ve çocuk, baba ve oğul , dayı veya yeğeni gibi göstermeye çalışmak filmin inandırıcılığını zedeler.

  Seneye görüşmek üzere…..

1-Limonata
2-Moto-Bisiklet
3-Hep-Yek