Hayaller Şehri Paris’te Bilim

11 Fen sınıfları olarak bu sene organize edilen Paris Bilim gezisi hepimiz için heyecanlı başladı.Ailelerimizle vedalaştıktan sonra başlayan uçak yolculuğumuz Paris Charles De Gaulle Havalimanında sona erdi ve bilim gezimiz resmî olarak başlamış oldu.Yurdumuza yerleştikten sonra İlk günümüzü Champs-Élysées caddesinde ve Trocadero meydanında keyifle geçirdik. Gezimizin asıl amacı olan bilim müzelerine ziyaret  için heyecanlı bir şekilde gecemizi geçirdik. Ve ertesi gün hepimizi büyüleyen Avrupa’nın en büyük bilim müzesi olan Cité des Sciences et de L’İndustrie müzesine doğru yola çıktık. Burada bilim ve teknoloji ile ilgili sergileri, Mme  Milena ve M. Volkan’ın anlatımlarıyla kafamızdaki soru işaretleri ve merak ettiklerimizi öğrendik. İkinci durağımız: Palais de La Decouverte müzesi oldu. Burada günlük hayatta gördüğümüz fizik olayları üzerine Fransız bir Fizik profesöründen elektrostatik ve akışkanlar mekaniği üzerine eğitim aldık. Anlatımı gerçekten harikaydı. Daha sonrasında Saint Michel Bulvarı’na giderek akşam yemeğimizi yedik ve oradan Saint Germen bulvarında r ünlü yazarların da sıkça zaman geçirdiğ Fransızca dersimizin de konusu olan Café de Flore’ye giderek günü sonlandırdık.

Üçüncü günümüzde Musée National d’Histoire Naturelle müzesine gittik. Bu müzede evrim ve canlı yaşamı hakkında bilgiler edindik. Ardından okulumuzun da geleneksel etkinliği olan Bilim tarihi üzerine  Musée des Arts et de Metier müzesine geçtik. Bir sonraki sene gerçekleşecek sergi için fikirler edindik. Son günümüzde ise ödül niteliğinde Disneyland’da bir gün geçirerek anılarımıza bir yenisi daha ekledik. Kısacası beş günlük  harika geçen bu geziyi, hem bilimsel ufkumuz genişlemiş olarak hem de günde en az yirmi beş bin adımla anılarımızda tatlı hatırasını bırakarak sonlandırmış olduk.