Kuzey Afrika’nın Avrupa Yüzü Fas

13-15 Şubat tarihleri arasında Fas’ın Rabat şehrinde düzenlenen Fransızca MUN Konferansına katıldık

12 Şubat Çarşamba günü, Saint Michel Fransız Lisesi MUN Fransızca kulübü olarak İstanbul Havalimanı’ndan Fas’ın Kazablanka şehrine doğru yola çıktık. Yaklaşık beş saat süren yolculuğun ardından Fas’a ulaştık. Evlerinde konaklayacağımız öğrencilerle tanışmak için Rabat’ta bulunan Descartes Lisesi’ne gittik. Konferans boyunca kalacağımız Faslı arkadaşlarımızın evlerine gittik. Kültürlerimiz çok ayrı olsa da aileler hepimize karşı çok kibar ve anlayışlıydı. O günün akşamında, Descartes Lisesi’nin öğrencileri olan arkadaşlarımız ile bir kaynaşma yemeği düzenlediler. Yemekte çok keyifli saatler geçirdik, birlikte sohbet ettik ve birbirimize kültürlerimizi anlattık. Yorucu ancak güzel bir günün ardından evlerimize dağıldık.

13 Şubat Perşembe gününe Bilim Fakültesinde gerçekleşen, konferansın açılış seremonisiyle başladık. Daha sonra, konferans boyunca çalışacağımız komitelere göre otobüslere binip okulun yolunu tuttuk. Komitemizde olan Benin, Mali ve Cezayir gibi farklı ülkelerden gelen insanlarla tanıştık ve tartışmalara başladık. Gün sonunda ise hepimiz kaldığımız evlere dağıldık. Akşam, ülkenin kültürünü yansıtan geleneksel yemeklerini deneyimleme fırsatımız oldu. Yemekten sonra meşhur nane çayını içerek günü sonlandırdık.

14 Şubat Cuma günü, uzun süren tartışmalardan sonra, akşam Rabat Türkiye Büyükelçiliği’ne davet edildik. Burada Türkiye Büyükelçisiyle sohbet etme şansı bulduk. Bizi çok iyi ağırladılar. Fas-Türk ilişkileri ile ilgili bilgiler edindik. Ardından okula döndük ve burada düzenlenen eğlenceye katıldık. Bu güzel günün ardından evlerimize dağıldık.

15 Şubat Cumartesi gününe yaklaşık bir saat süren Genel Kurul ile başladık. Ardından konferansı kapanış seremonisi ile bitirdik. Hepimiz şehrin tarihi ve görülmesi gereken yerlerini görmek, şehri tanımak istiyorduk. Grubumuzla beraber Rabat’ta bulunan Endülüs Bahçeleri’ni ziyaret ettik. Sevdiklerimize hediyeler almak için çarşıyı gezdik. Bu gezi sırasında dinlenmek için gittiğimiz bir mekanda Fas’a özgü nane çayından içtik ve oraya özgü kurabiyelerden tattık. Ardından kaldığımız evlere döndük, artık yavaş yavaş toparlanma vakti gelmişti ve valizlerimizi hazırlamalıydık.

16 Şubat Pazar günü erkenden kalktık ve bizi ağırlayan ailelerimizle vedalaştık. Daha sonra İstanbul’a doğru yola çıktık.

Yeni bir kültüre tanıklık etme, yeni insanlarla tanışmak, onlarla münazara yapmak bize birçok katkıda bulundu.