St. Michel Lisesi Şırnak’taydı

Okulumuz Yardımlaşma ve Sosyal Dayanışma kulübü bu yıl rotayı Nuh Şehri Şırnak’a çevirdi.

Şırnak Bahçelievler Ortaokuluna yönelik yardım etkinliğinde etkin rol alan kulüp öğrencilerimizin 8,9,10 Mayıs tarihlerinde öğretmenleri Belgin Şahin Sarısoy ve kütüphane sorumlumuz Serpil Turan’la birlikte uzun zamandır yürüttükleri yardım malzemeleri ve bağış toplama ve bu malzemeleri sistem içinde yerine ulaştırma çabası başarılı bir şekilde sonuçlandı.

Bahçelievler Ortaokuluna bir kütüphane kurmak amaçlı girişimimiz kitaplar, kırtasiye malzemeleri ve ek olarak okulun ihtiyacı olan boya malzemelerinin bir velimizce sağlanması sonucunda kütüphane kurulması dışında, okulun bahçe duvarları öğrencilerimiz tarafından renklendirildi.

İki gece konaklamalı bu etkinlikte dostluğa ve arkadaşlığa doymuş şekilde İstanbul’a döndük. Karşılaştığımız insanlar ve okul çalışanları tarafından candan karşılandık, farkındalıklarımız arttı ve dostluk açısından zengin bir kültürle tanıştık.

Baran Hökenek, Özgür Kolan,  Kaan Aldemir,  Lale Türe adlı öğrencilerimizin bize eşlik ettiği bu etkinlikte Üsküdar İş Okulundan bir katılımcımız vardı. Özel eğitim uzmanı Gözde Hanım

Bahçelievler Ortaokulu, kayalıklar ve yamaçlar üzerinde kıvrılarak tırmanan yollar çevresinde kurulmuş dağınık bir yapılaşmaya sahip Şırnak’ın Bahçelievler Mahallesinin dış köşesinde kurulmuş 300 öğrenci barındıran tek katlı bir okul.

Cumartesi olmasına rağmen tüm okul öğretmen ve yöneticileri, öğrencilerin büyük bir kısmı okuldaydı. Bizi karşıladılar. Müzikli tiyatrolu halk oyunlu gösteriler izledik. Öğrenci ve öğretmenlerle kaynaştık. Okul öğretmenlerinin birkaçı bölgedendi. Çoğu da Şırnak kurasıyla görev almış gencecik arkadaşlardı. Bulundukları ortamdan mutlu olduklarını gözlemledim, güvenlik sorunlarının olmadığını söylediler. Şehir halkı adlarının terörle anılmasının rahatsızlığı içinde gelenlere yalvarırcasına:  ”Gerçekleri gördünüz. Burda gördüklerinizi ve gerçeği anlatın çevrenize, bu algı kırılsın” söylemini dile getirmekteydiler.

Şerafettin Elçi havaalanında bizi Şırnak Milli Eğitiminin  görevlendirdiği araç aldı. Araç şoförümüz Emin Bayar ve öğretmen arkadaşımız İbrahim Kaplan bize eşlik etti. Cizre’yi ve yol üzerindeki görülmesi gereken her yeri gezdik.

Cizre girişinde tepeden panoramik çekimler yaptık. Dicle ve Cizre’nin uyumunu gözlemledik. Diclenin yarattığı bu şehri çarşısı, türbeleri ve camileriyle tanıdık. Halk hikayesi kahramanları “Mem u Zin” in türbesini ziyaret ettik

Cizre Şırnak arası yolculuğumuzda Dicle boyunca kurulu antik uygarlık izlerini gördük ilginç kayalıklar, kayaçlar;  bunları  oyarak yapılan yerleşimler, kaya evleri ve bizi çevreleyen tepeler ve dağlar muhteşem güzellikteydi.

Nuh Tufanının kahramanı Cudi Dağı hemen karşımızdaydı. Cizre’de 10 metrelik Hz.Nuh sandukası da efsaneyi yansıtan haşmetteydi.

Şırnak’ta rengarenk poşular alma yarısında “kaçak çay” arayışımız da oldu. Mahmut markalı bu çay arz talep dengesiyle oynak fiyatlı bir üründü. Çok övdüler, ben de içtim fakat tercihim çaykur bana sorarsanız. Saf lezzet doğru lezzettir.

Yol arkadaşımız Marion’la fotoğraflama yarışımız hiç bitmedi.8 gblık bir kültürle döndüm İstanbul’a….

Yanıbaşımızdaki  Yezdi kültürünü tanımadan dönüşümüzün burukluğuyla; düzenlenen bu yararlı etkinliğin daha geniş ve çevreyi kapsayan oluşumlarla devamını planlamak arzusundayız.

Bize gönülden kucak açan bu insanları İstanbul’da görmek; onlara evlerimizin kapılarını açmak mutluluğunu siz sayın velilerimize de tattırmak arzusundayız. Öğrencilerimizin uzak olduğu bu kültürün insanlarıyla kaynaşmaları eşsiz bir deneyim olacaktır.

İnsanların bizi ağırlama yarışı içindeki Şırnak’ta Bahçelievler Ortaokulu l Müdürü Ahmet Ürper’in  kişiliğinde tüm okul öğretmenleri, öğrenci  ve velilerine; kahramanım İbrahim, Fatih ve Emin Bey kardeşlerime; etkinliği düzenleyen Belgin Hanıma, Serpil Hanıma, sevgili Marion’a, etkinliğe destek veren okul müdürümüz M. Augereau’ya, siz değerli velilerimize, candan sevdiğimiz etkinlik destekçisi öğrencilerimize; bize aracını tahsis eden Şırnak Milli Eğitim Müdürlüğü sayın yöneticilerine;

Sonsuz sevgi, dostluk, dayanışma ve arkadaşlık duygularımızla teşekkürlerimizi bir kez daha sunarız.