Öğrencilerimiz, Gündönümü Çiftliğinde

Saint Michel ve Notre Dame De Sion Çevre/ Sürdürülebilir Yaşam Kulübü öğrencileri Gündönümü Çiftliğinde; Doğal süt üretimi, Yağmur hasadı, Tezek evler doğal yapı mimarisi,

Meraları bakımını içeren eğitim programına katılmışlardır.

Silivri’de yer alan Gündönümü Çiftliğini Aysun hanım ve eşi Mehmet bey uzun süren çalışmalar ve araştırmalar sonucu bugünkü, kendi kendini yenileyen duruma getirmişlerdir.

Doğal Yaşamın sürdürülebilirliği adına her yaştan gence ve yetişkine deneyimlerin aktarmaktadırlar.

Çiftliğe varır varmaz, Aysun hanımın açık alanda, ikram ettiği doğal süt ve kuru meyvelerden oluşan pasta dilimi öğrencilerin doğal gıdanın önemini düşünmelerini sağlamıştır.

Daha sonra hep beraber meralarda hayvanların nasıl beslendiğini ve hep aynı yerde otlatılmaması gerektiğini, bahar ve yaz mevsiminde toplanan otların önemli bir besin kaynağı olduğunu yerinde ve uygulamalı olarak görülmüştür. Hayvan gübresinin toprağa olan faydalarını toprağın süngersiyapı kazandıkça yağmur suyunu tutma özelliğinin nasıl artığını ve bu şekilde gelişen topraktaki zengin ot çeşidini yerinde göstermiştir.

Ayrıca Mimar Matthieu ve Betül hanım öğrencilere Fransızca olarak Tezek Evleri Doğal Yapı Mimarisini yaptıkları örnek evler üzerinde anlatmışlardır. Öğrencilerimiz soruları ile kullanılan malzemeleri ve şehirdeki uygulama imkanlarını öğrenmişlerdir. Doğal malzeme (saman, ot,toprak ve tezek) kullanılarak yapılan evlerin, insan biyolojisine uyumlu, ısı ve ışık tasarrufunu nasıl sağladığı konusunda örnek ev üzerinde uygulama yapılması dikkatleri toplamıştır.

Mehmet bey öğrencilere, besin zincirinin en son ve en önemli halkası olan mantarların sağlıklı ve canlı topraklarda nasıl büyüdüğünü ve ağaçların beslenmesindeki işlevini,, mera alanlarındaki mantar öbekleri çevresinde anlatmıştır.

Öğrenciler öğle yemeklerini çiftlikte yetiştirilen sebze ve diğer besinlerle yaptıktan sonra iç mekanda Elif hanımla birlikte, slaytlar eşliğinde şehirlerde Permakültür mümkün mü? sorusuna hep beraber interaktif şekilde yanıt aramışlardır. Okulda yaptığımız çalışmalardan örnekler aktarmışlardır. (bahçe çalışmaları, combost yapımı ve gıda atölyeleri)

Öğrenciler, bu doğal ortamdaki uygulamalı eğitimden sonra yaşam alanlarını seçerken ve tükettikleri besinler konusunda daha dikkatli olacaklardır. Ayrıca öğrendiklerini gerek arkadaşları gerekse aileleri ile paylaşarak doğanın korunması ve sürdürülebilirliği konusunda

farkındalık yaratacaklardır.